Segway MiniPro Ninebot מבית UME
הסגווי מיני פרו הוא פיסת טכנולוגיה מטורפת שפותחה בשנים האחרונות. כלי שחובבי הג'אגטים יעופו עליו, עם מערכת חיישנים חכמה שלומדת את תנועות הרוכב ויודעת לתרגם משקל לתנועה.
הוא מגיע עם צמיג טיובלס שעוביו פי 2 מהצמיגים של הכלים החשמליים שבדקנו עד כה ומנוע של 400 ואט לכל גלגל. מושלם למי שמחפש פתרון לקילומטרים האחרונים.
הכלי עצמו | |
ארץ ייצור |
סין |
תקן |
אירופאי |
קוטר גלגל |
10 אינצ |
סוג גלגל |
רגיל |
רוחב גלגל |
--- |
פנאומטי |
כן |
חישוקים |
אלומיניום |
יצרן צמיגים |
--- |
סוג חומר שלדה |
מגנזיום |
צבעים |
לבן , שחור |
סוג צביעה |
--- |
גימור |
מט |
בולם זעזועים |
ללא |
הילוכים |
אין הילוכים |
יצרן הילוכים |
--- |
פדלים מתקפלים |
לא |
כידון מתקפל |
לא |
בלם |
בלימת מנוע חשמלית |
אביזרים |
--- |
כושר נשיאה |
100 ק"ג |
מושב |
אין |
אבטחה נגד גניבות |
--- |
זמינות בחנויות
שם חנות | כתובת | מידע נוסף |
---|---|---|
מובייל פור מי | זבוטינסקי 52, רמת גן | דף חנות |
מוסך כוכבי הרכב | פליקס זנדמן 1, חולון | דף חנות |
ezwave ירושלים | הצפצפה 40, ירושלים | דף חנות |
ezwave תל אביב | קרליבך 9, תל אביב-יפו | דף חנות |
מרכז התחביב והספורט | ירושלים 63, אזור | דף חנות |
תיאור מלא
הסגווי מיני פרו הוא בעל טכנולוגיה חדשה שפותחה בשנים האחרונות. כלי שהוא ללא ספק שונה בחווית הנסיעה שלו משאר הכלים החשמליים אליהם התרגלנו עד עכשיו, דוגמת האופניים או הקורקינט חשמלי. הכלי מביא בשורה חדשה, המחיר שלו נמוך יחסית והסיבה לכך היא שחטיבת התחבורה של שיאומי רכשה את חברת סגוויי על כל הטכנולוגיה שפיתחה, חלק גדול מהמוצרים מיוצרים עם בקרת איכות של הצוות של סגווי. זה הכלי החשמלי הראשון שגרם לנו להשתטות שעות ארוכות במשרד, ממסלולי מכשולים שבנינו לעצמינו ועד בדיקה באיזה מהירות אפשר להסתובב במקום עד שנזכרים מה אכלנו בצהריים .
גלגלים
קוטר הגלגלים של המיני פרו הוא עשרה אינצ'ים וחצי. עובי הגלגל הוא בממוצע פי 2 מעובי הגלגלים של הכלים האחרים שבדקנו. הצמיג הוא טיובלס, ללא פנימית. כך שבשילוב עם חומר אטימה או פס אטימה יכול להיות סופר יעיל נגד פנצ'רים.
מנוע
כל גלגל מגיע עם מנוע צירי. המנוע חזק במיוחד, 400 ואט לכל גלגל, ועם זאת הוא גם מאוד שקט.
אז איך זה עובד בעצם?
מה שמטורף הוא שכל הכלי הזה נשלט רק ע"י כפתור אחד. כפתור הפעלה שנמצא כאן. מהרגע שלוחצים על הכפתור, המערכת פועלת לבד באמצעות קופסה חכמה עם חיישנים שיודעת לתרגם משקל לתנועה. מהרגע שהחיישנים מזהים את תנועות הגוף הם שולחים פקודה למנוע. כשהרוכב נשען עם הגוף קדימה, הכלי מזהה את התנועה והמנוע יניע קדימה, כאשר הרוכב ישען לאחור, המנוע יסיע לאחור. כאשר נרצה לבלום, נעמד בתנוחת מוצא וזה פשוט יקרה מעצמו. הפניות ימינה ושמאלה תלויות בכידון של הסגווי שנשלט ע"י הטיית הברכיים של הרוכב. כאשר נרצה לפנות ימינה נטע קלות עם הרגלים לכיוון צד ימין של הכידון. הפוך כשנרצה לפנות שמאלה. המיני פרו מאוד מתוחכם והוא יודע לשמור על שיווי משקל ואיזון כדי למנוע מהרוכב נפילות. אפשר להגיד שהוא לומד את תנועות הרוכב בכל רגע נתון ומגיע לרמות דיוק מדהימות, ניתן לשלוט בו עם תנועות גוף עדינות ברמת הסנטימטר, ובניגוד להאברבורדים הכלי לא צעצוע, התוספת של הכידון והמגע שלו בברכי הרוחב תורם המון לביטחון בנסיעה.
נוחות וחווית נסיעה
המכשיר מאוד יציב. הוא בעל כושר העמסה של 100 ק"ג. הנסיעה מרגישה חלקה. למרות שאתה שולט על הכלי עם הגוף שלך, התנועה מרגישה סופר טבעית.ניתן לעבור איתו כמעט בכל מקום החל ממעליות ודלתות צרות. אפשר גם לנסוע על שבילים לא סלולים או על דשא. הוא גם אטום ועמיד למים. לא מומלץ לנסוע על כורכר בשל סכנת החלקה בגלל מקדם החיכוך הנמוך של האבנים הקטנות. הוא גם לא מיועד לעליית מדרכות גבוהות או מדרגות. אך ניתן לעבור אתו בין מדרכות נמוכות של מעברי חציה למשל. נזכיר שלא נוסעים איתו על הכביש, אלא רק על המדרכה, אלו הנחיות התקן הרלוונטי אליו. טווח הנסיעה שלו הוא עשרים וחמישה ק"מ עם מהירות המקסימלית של שלושה עשר קמ"ש, אם מתאמצים אפשר גם לנסוע טיפה מעבר.
אבזור ומערכת חשמלית
למיני פרו סוללת LG של חמישים וארבעה וולט עם זמן טעינה של ארבע שעות. שקע הטעינה הוא כאן. על מנת להנות מכל אפשרויות הנסיעה מומלץ להתקין את האפליקציה שלו לסמארטפון. באפליקציה קיימת אופציה של הפעלת שלט רחוק. כמו שראיתם בתחילת הסרטון , היא מאפשרת לנו לשלוט בסגווי בצורה ידנית, וזה אמנם לא תורם לאנושות אבל ממש ממש כיף, תבינו כשתנסו. עוד פיצ'ר מגניב שהאפליקציה מאפ שרת הוא שינוי צבעי של התאורה האחורית כמו כן ניתן לראות בה נתונים טכנים של הסגווי- המרחק שהוא נסע, המרחק הנותר עד לטעינה, באיזו מהירות אנחנו נוסעים, חיווי סוללה ועוד…את החיווי אפשר גם לראות על הכלי עצמו. התאורה הקדמית של הכלי מתאפשרת תודות לשני פנסי הלד הקדמיים שנמצאים פה. באמצעות החיישן האור של הסגווי הם נדלקים אוטומאטית ברגע שנהיה חשוך.
בטיחות בנסיעה
הנסיעה על הסגווי שונה מכלים חשמליים אחרים ולכן שי מספר דברים שחשבנו שיש צורך להבהיר לגבי הבטיחות בנסיעה על הכלי. קודם כל לפני שאתם עולים עליו תוודאו במאה אחוז שכל הנורות עובדות והכלי מופעל ועומד בפני עצמו, לאחר מכן שימו לב שאתם עולים עם כיוון הנסיעה, בהתאם לסימון של החצים, אנחנו ציירנו חצים נוספים שלנו מאחר והחצים לא ברורים כשעולים על הכלי ביום יום. עשינו . קודם עולים עם רגל אחת ולאחר מכן עם הרגל השנייה, כמו שעולים על מדרגה. לא להיעזר בכידון כאשר אתם עולים, זה יכול לבלבל את החיישנים והסגווי עלול לנסוע אחורה. כאשר סיימתם את הנסיעה ואתם רוצים לרדת מהכלי, לרדת אחורה ולא קדימה! כדי שהכלי לא ימשיך לנסוע. והכי חשוב, שימו קסדה!
משקל
בשקילה שביצענו, המשקל נע בטווח של 12.8-13 ק"ג. המשקל שנעזרנו בו הוא לא מקצועי, משקל פשוט למדידת מזוודות אוין להסתמך עליו בלבד.
יתרונות וחסרונות
החולשה העיקרית של הכלי מתבטאת בחוסר היכולת שלו לעלות מדרכות גבוהות. זה יכול לבאס שבאמצע המסלול צריך לעצור פתאום ולעלות איתו ברגל. חשוב להבין שהסגווי הוא גאד'ט כמו שהוא כלי תחבורה. הוא גם לא מתאים לכל אחד אלא בעיקר לצעירים בגילאי 20-50 שסומכים על עצמם ומעוניינים לנוע בתוך העיר או דרך הפארק. מבחינת החזקות של הכלי, מדובר בפיסת טכנולוגיה מטורפת. הטכנולוגיה פה, היא שמגדירה את המוצר. המחיר שלו נע בין 3500 ל4000 שקלים. מחיר ממש נמוך לעומת המחירים שהורגלנו בתחום הזה. המשקל שלו גם נמוך משמעותית מהדגמים הגדולים של הסגווי. הוא מאוד קומפקטי וקל לאחסון ולנשיאה. נכנס בקלות לרכב. העובדה שהוא הכלי החשמלי היחידי שמותר לנסיעה על פי חוק על המדרכה זה יתרון רציני בימים אילו למי שגר בת"א בעיקר. אז אם העבודה שלכם היא במרחק קילומטר שניים מהבית, המיני פרו מעולה בשבילכם! הוא מתאים גם לאנשים שנוסעים ברכבת ומחפשים פתרון תחבורה שישמש אותם לקלומטרים האחרונים.
אריאל סגיב 10 באפריל 2022
שלום רב, יש לי SEGWAY MINI עם סוללה חלשה – איך מחליפים/קונים חדשה?