אופניים חשמליים Tiger טייגר, מבית שיקו
אופני Tiger הם הם בעלי 4 בולמי זעזועים שמעניקים נוחות נסיעת כמו של אוטו. לאופניים גלגלים ממגנזיום ומנוע שמעניק כוח רב. הדגם מאובזר היטב, עם מערכת איתותים ימין ושמאל שמשולבת בפנס האחורי, מנעול אינטגרלי שמשולב בשילדה ונועל את הגלגל .נמכר ב5200 ש"ח לגולשים שירכשו את המוצר דרך האתר, בתוספת קסדה או מנעול במתנה(:
הכלי עצמו | |
ארץ ייצור |
סין |
תקן |
ישראלי , אירופאי |
קוטר גלגל |
20 אינצ |
סוג גלגל |
רגיל |
רוחב גלגל |
2.125 אינצ |
פנאומטי |
כן |
חישוקים |
מגנזיום |
יצרן צמיגים |
cst |
סוג חומר שלדה |
אלומיניום |
צבעים |
לבן , שחור , אדום , ירוק , כתום |
סוג צביעה |
--- |
גימור |
--- |
בולם זעזועים |
שיכוך מלא |
הילוכים |
6 הילוכים |
יצרן הילוכים |
shimano |
פדלים מתקפלים |
כן |
כידון מתקפל |
כן |
בלם |
דיסק אחורי , דיסק קדמי |
אביזרים |
פנס קדמי , פנס אחורי , צופר |
כושר נשיאה |
120 ק"ג |
מושב |
יש |
אבטחה נגד גניבות |
כן |
זמינות בחנויות
שם חנות | כתובת | מידע נוסף |
---|---|---|
מובייל פור מי | זבוטינסקי 52, רמת גן | דף חנות |
No Risk | יעקב פריימן 20, ראשון לציון | דף חנות |
אמין אילת | הגלב 1, אילת | דף חנות |
SHIKKO שיקו אופניים חשמליים הרצליה | סוקולוב 87, הרצליה | דף חנות |
SHIKKO שיקו אופניים חשמליים רמת גן | ז'בוטינסקי 139, רמת גן | דף חנות |
SHIKKO שיקו אופניים חשמליים תל אביב | אבן גבירול 43, תל אביב-יפו | דף חנות |
קרוזר סיטי כפר סבא | טשרניחובסקי 28, כפר סבא | דף חנות |
תיאור מלא
טייגר הוא דגם מפנק עם שיכוך מלא שמעניק נוחות נסיעה וכוח חזק של מנוע. הוא מאד מיוחד לעומת דגמים אחרים שנסענו עליהם.
גלגלים
הוא מגיע עם גלגלי מגנזיום 20 אינצ', צמיגים משולבי אנטי פאנצ'ר של CST ושרשרת אל חלד. בנוסף יש לו שישה הילוכי שימאנו שמאפשרים לתגבר את הכלי בתחילת נסיעה ובעליות. למרות שמבדיקה ראשונית נראה שאין ממש צורך בתגבור בגלל כוחו של המנוע.
מערכת בלימה ומנוע
המנוע בדגם הנוכחי של הטייגר הוא תוצאה של שיפור של כמה שנים. בכל שנה אוספים בשיקו משובים מלקוחות ומנסים לפתח מנועים יותר איכותיים ואמינים. השיפור העיקרי בדגם הזה הוא בהגדלה המשמעותית של גלגלי השיניים בגיר ,הם מסיביים יותר וזה מביא לכך שהשחיקה נמוכה יותר, יתרון משמעותי במיוחד לנו הישראלים עם אופי הנסיעה שלנו שכולל פתיחות חזקות יחסית ושם העומס העיקרי על מערכת הגיר. מבחינת בלמים יש לנו 2 בלמי דיסק מכאניים של טקטרו, דגם Aries בקוטר 16 ס"מ. הבלימה מרגישה על הכיפאק. מרחק הבלימה סביר לגמרי, גם במהירויות קצת יותר גבוהות.
בולמי זעזועים
יש בטייגר 4 בולמי זעזועים כן ארבעה! אחד קדמי של Zoom, בולם קדמי רגיל, בולם זעזועים אחורי קפיצי, בולם נוסף שמשולב בכיסא, וקפיצים רציניים ואפקטיביים שמשולבים במושב.
סוללה
הסוללה קטנה משמעותית מדגמים מקבילים שבדקנו , זה נוח כשצריך להסתובב איתה, והאופניים קשורים בחוץ. כמו כן המערכת החשמלית בטייגר היא ורסטילית ,אפשר להזמין את הדגם בשתי תצורות : 36 וולט ו48 וולט. כמו בכל סוללת ליתיום יש לסוללה כרטיס BMS. הכרטיס כאן נקרא smart BMS שמאפשר להבין ולקרוא תקלות במעבדת שירות- לוקחים את הסוללה מחברים אותה למחשב, ומקבלים מידע מדויק על זמן השימוש, מחזורי טעינה ואופי התקלה, בניגוד לעבודה עם בודקי סוללות מגושמים יחסית שהיינו רגילים לראות פעם. אפשר גם להטעין מהסוללה את הנייד .
שלדה
בשיקו מוסרים שהשלדה מחוזקת ובנויה לעמידה ביותר זעזועים ומעבר בין מדרכות שבילים, כבישים וכדומה,זה משהו שרק בדיקה מאמצת תעזור לקבוע אז ספרו לנו איך זה מורגש לאורך זמן במידה ותרכשו את הטייגר.
אבזור ומערכת חשמלית
הטייגר זה הדגם הכי מאובזר ומפנק שבדקנו עד היום. יש לו מערכת איתותים, ימין ושמאל שמשולבת בפנס האחורי ,בזנב האופניים, ומעניק בטיחות מקסימלית במיוחד עם החוקים החדשים של נסיעה על הכביש. השליטה בפנסים היא מהכידון. לדעתנו זה כבר צריך להיות סטנדרט בכל הזוגות אופניים במחירים של מעל 3,000 ש"ח. היתרון במבנה של הטייגר הוא שהסבל שלו רחוק מהאוכף ברמה שאפשר להעמיס עליו סלסלה גדולה מאד יחסית. האוכף עשוי ג'ל נוח וארגונומי עם אפשרות קיפול לשליפה מהירה ונוחה של הסוללה. לטייגר יש גם מנעול אינטגרלי שמשולב בשילדה ונועל את הגלגל האחורי, זה כמובן דואג לנו גם למנוע. מיקום המנעול מתחת למזלג האחורי מסתיר אותו טוב ובהחלט יפתיע את גנבי האופניים. הצג הוא דיגיטלי נוח וגדול יותר מהרגיל. ניתן לעבור בו בין ההילוכים חשמליים שמשפיעים רק בpedal assist, ולראות כמה נסענו עד עכשיו בנסיעה הנוכחית וכמה סה"כ . קיים בצג גם מצב סוללה שהוא יחסית לינארי. החלקים החשמליים בכידון מגיעים עם חיבורים מהירים. אפשר לפרק אותם ולהרכיב בצורה נוחה במקרה של תיקון. גם אם אתם כבר מגיעים למעבדה אין צורך לחכות להלחמות וחיוותים מיותרים. פשוט מנתקים ומחברים.
משקל
בשקילה שביצענו לו המשקל עמד על 27.8 ק"ג. המשקל שנעזרנו בו הוא לא מקצועי, משקל פשוט למדידת מזוודות ואין להסתמך עליו בלבד.
יתרונות וחסרונות
מבחנת החסרונות של הטייגר, הוא מאד כבד. איכות הבניה שלו, האבזור ,והקשיחות של השלדה מקפיצות את המשקל בכמה ק"ג ,זה בהחלט מורגש ויקשה על מי שגר בקומות 2 והלאה להרים אותו בקלות במדרגות. חסרה בו ידית נשיאה במרכז הכובד כדי להקל על ההרמה שלו. היתרונות שלו רבים. נוחות הנסיעה שלו מעולם אחר וזה מה שהכי מייחד אותו. הוא כמעט כמעט מזכיר קטנועי 250 סמ"ק מבחינת הפינוק והמנוע שיושב חזק. היות והכידון גבוה יחסית לאוכף, מרכז הכובד בנסיעה מצוין והנסיעה מרגישה מאוד יציבה.
אלכס 14 ביוני 2017
הגרסה הלבנה נראית ממש יפה אבל השאלה כמה הצבע הזה יחזיק. אני לא יודע אם הוא יתלכלך תיק תיק או שישאר במראה כזה נקי וחתיכי…
גדי 14 ביוני 2017
יש לי אופניים כאילו כבר שנה, ובינתיים הצבע מחזיק טוב.
ניסים חרמון 11 בפברואר 2018
שווה מגנום פרימיום 48 וואט עם גלגלי מגנזיום והכיסא אוכף עם הנעצים או ביגפוט של סמארט בייק עם שידרוג לצג דיגיטלי ולסוללה יותר טובה קצת וכיסא אוכף?
נועם 14 ביוני 2020
לא הבנתי את עניין שתי התצורות (36 וולט ו48 וולט), מה זה אומר ואיך לבחור?
וכמה זמן נסיעה אחרי הטענה מלאה?